חוטי בד ראשיים

חוטי בד ראשיים מומלצים עבור כל הסטים (יש להתאים עובי וחוזק חוט לסט הרלוונטי לפי הטבלה למעלה):

נמליץ מאוד שלא לחסוך כמה עשרות שקלים על חוט ראשי ולקחת לכל הפחות את הDuel Super X-Wire 8 (החוט הטוב ביותר ביחס מחיר/תמורה). אתם תודו לנו על ההמלצה הזו!

החוט הראשי הוא אולי הגורם החשוב ביותר בדיג בזירזור. להלן דגשים לבחירתו:

  • להשתמש בחוט בד, חוט הבד חזק מאוד ביחס לקוטר שלו ויאפשר לנו להכניס הרבה חוט ברולר (לעומת חוט ניילון דומה שעבה לרוב כמעט פי 2).
  • מומלץ לעבוד עם חוט 8 גידים, נותן עמידות טובה יותר לחוטי הבד משום שהם נוטים להיקרע בקלות יחסית בעת שפשוף בסלעים ולכן נעדיף חוט המורכב מ8 גידים(חוטים).
  • לבחור חוט איכותי – כיום ניתן למצוא חוטי בד מ-20 ועד 400 שקל לגליל של כ300 מטר. יתכן שנתפתה לקנות חוט זול אך יש להבין שחוט לא איכותי יגרום לנו לבעיות רבות: פגיעה משמעותית במרחק הזריקה, פגיעה ברגישות שלנו לתפקוד הדמוי ולתקיפות דגים, עבה ולכן נוכל להכניס פחות חוט ברולר, שלל סיבוכים בחוט וכמובן, קריעה של החוט בזריקה או גרוע מכך, במהלך מלחמה עם דג יפה.
  • בדיג אולטרא-לייט או לייט מספיק 150 מטר חוט בלבד. במדיום ומעלה ניקח חוט 300 מטר.
  • מומלץ מאוד להזמין חוט ב5 צבעים (כל צבע באורך 10 מטר וכך נוכל לדעת מרחקי הזריקה שלנו.
  • ככל והחוט שבחרנו אינו ממלא לחלוטין את הרולר יש למלא “בקינג” (Backing, חוט פלורוקרבון בדרך כלל שנועד למלא חוסרי חוט במידת הצורך וכן לתת לנו תוספת כח אם דג ענק רוקן לנו את השפולה) בתחילת השפולה כך שחוט הבד הראשי ימלא את השפולה כמו שצריך.

המלצות חוטים:

בחוטים זה פשוט מאוד. אחרי ביקורות של מאות חברי קבוצות וואטסאפ נמליץ גם פה על 3 רמות.
ניתן לדון ימים על יתרונות של כל חוט וחוט אחר שלא מופיעים פה אבל בשורה התחתונה אלו החוטים השווים ביותר בקטגוריית המחיר שלהם וכולם זמינים כמעט בכל עובי אפשרי.

חוט בסיסי:

Ascon Fish (סיני)

Daiwa J-braid – חוט פשוט למדי אבל די אהוב בישראל. 25 דולר בלבד ל300 מטר (החוט הבא עדיף).

Major Craft Dangan Braid X8 – חוט טוב ומשתלם (כ-100 שקל ל300 מטר). זמין ממידה #0.6. אפשר למצוא גם ב150 שקל בארץ באתר היבואן.

חוט טוב

Duel Super X-Wire 8 – הכי מומלץ. חוט מקצועי במחיר עממי. עמיד ואמין מאוד. ללא ספק חוט הבד המשתלם ביותר. תמורה מעולה למחיר צנוע.
זמין במידות 0.6-5 במחיר 46 דולר בלבד ל-300 מטר ומספק יחס עובי/טסט מהטובים בקטגוריית חוטי הבד. ניתן למצוא גם בחנויות נבחרות בארץ בסביבות ה250-300 ש”ח.

YGK G-soul Super Jigman X8 – חוט במחיר משתלם למדי 32 דולר ל200 מטר. זמין ממידה #0.6. אהוב על ידי דייגים רבים בישראל.

Sunline P.E Line EGI Ult – חוט מעולה  לאולטראלייט שמגיע גם בקטרים קטנים ממידה #0.6 (די נדיר בארץ). 

חוט מקצועי:

SUNLINE SaltiMate PE JIGGER ULT PE X8 (מומלץ לקחת מ#1.2 ומעלה, חוט מעולה לעבודה מושלמת).

Linesystem Jigging PE X8

Daiwa Saltiga 12

להגיב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *